jeudi 11 février 2010

Why do most mergers & acquisitions end up in disaster?

Pas trop sorcier quand on y pense...
Dans ce cas, pourquoi les plus grandes corporations n'y réussissent que dans une proportion de 10 à 20%... trop avares, trop dictatoriales

Voici un extrait d'un texte publié ce matin par Clotaire Rapaille, une sommité dans le monde du marketing & des communications. Comme il le décrit dans ses publications, son approche au marketing est unique. "It combines a psychiatrist's depth of analysis with a businessman's attention to practical concerns"

Fiat is taking over Chrysler after Daimler lost billions trying to do exactly the same thing. Time Warner and AOL ended up in a fiasco. GM lost Saab, Ford lost Jaguar and Land Rover and today we have the battle of Kraft taking over Cadbury.

Why do most of these mergers and acquisitions end up in disaster?

Because they don't know the code... they don't know their own code - their corporate code. They don't understand that a corporation is a culture (rituals, myths, heroes) and has a code. They also don't know the code of the company they want to acquire or merge with.

1 commentaire:

  1. Hmmm on s'éloigne de la pure culture artistique pour tomber dans la culture corporative.
    ;-)

    Merci pour l'article, c'est exactement dans le sens où nous travaillons depuis 2 ans. Rassurant de savoir que nous ne sommes pas seuls à y croire !

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